מי מאיתנו לא נכנס למשרד של מנכ"ל של עסק קטן או בינוני, והדבר ראשון שחשים זה תחושת ה- אין-לי-זמן.
ברור, הוא צריך לעשות כל כך הרבה משימות בעצמו, ללא VP Sales, VP R&D, וגם בלי CFO.
ואז כל פעולה קטנה, כמו לחפש את ה- Swift של חשבון הבנק שלנו לוקחת חצי יום.
מה התוצאה? הקטנים נשארים קטנים או שלא נשארים, והבינוניים נשארים בינוניים או הופכים לקטנים.
ScaleFactor נותנת מענה לחלק מהצרה הזו.
מי זה SclaeFactor
סטארטאפ מאוסטין, טקסס, שפיתח מערכת פיננסית ל- SMB, שהופכת חלק גדול מהפעולות של Back Office כמו הנהלת חשבונות, שכר ועוד לאוטומטיות.
בנוסף, Chatbot ששמו בישראל Marge, נותן מענה לשאלות שונות כמו מה מספר ה- EIN שלנו -ותוך שניות הוא נשלח אליי בהודעת טקסט.
המערכת נותנת גם התראות בזמן אמת על בעיה במלאי, תשלום חשבונית ספק שהגיעה מועדה, תזרים שלילי בבנק ועוד.
הרעיון הוא לתת לקטנים פתרונות שכיום נמצאים רק אצל הגדולים.
החברה גייסה עד היום 103 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון בסך 60 מיליון דולר נסגר לפני מספר ימים.
משקיעים – מהשורה הראשונה, כמו Coaute Management (מהמשקיעים של Shopify ו- (Square, וגם Bessemer Venture Partner ו- Cannan Partners.
למה משקיעים מהשורה הראשונה שמים כל כך הרבה כסף על מערכת הנהלת חשבונות ושכר, גם אם היא Top of the Art?
הכאב ולא המוצר
המוצר הוא באמת לא מעניין. מה שחשוב איזו בעיה נפתרת ללקוח.
אבל כדי לפתור בעיה, צריך להכיר בה.
הבעיה היא, כשיש לנו בעיה כל כך גדולה כמו אין-לי-זמן, לא חשבנו בכלל שזו בעיה (אלא נניח תופעה), עד שבא מישהו וגילה לנו.
מבלי לזלזל במוצר של ScaleFactor, מה שמדהים בעיני זו הפשטות שלו.
לקחת שלל של בעיות קטנות למנהל בעסק קטן – לארוז אותם לבעיה גדולה אחת – ואז לפתור אותה בתהליך אוטומטי.
והקסם הוא בטיימינג.
כשכל חברה שנייה מציעה AI ויכולת ניתוח Data, אז למה לא לקחת כמה Data Scientists מובילים ולהציע לאחד כזה מסכן שאין לו זמן, פתרון VIP שאפילו גייטס לא קיבל כזה שירות לפני 5 שנים.
היו ימים.
העצבים של Rathmann
זה תמיד אבל תמיד מתחיל עם סיפור מתסכל. לא יודע למה.
הבחור Kurt Rathmann עבד כ- CFO בעסק קטן באוסטין טקסס. אחרי שהוא התמחה ב- KPMG הוא היה כל כך מתוסכל איך זה לרדת ברמה מלתת פתרונות פיננסיים ל- Tier1, מטה מטה אל עבר הפלאפליה ברחוב הראשי של אוסטין.
אז Kurt ידידנו שבר את הראש, איך לחבר AI, Data וחומוס.
היוריקה היא ScaleFactor והשאר היסטוריה.
אפקט דומינו
אז אם אפשר לעשות את זה ב- Payroll וב- Accounting, למה לא ללכת לעוד משימות מעצבנות שלוקחות הרבה זמן.
כמו – ביטוח.
זה הדבר הבא אליו ScaleFactor מכוונים.
כי ביטוח עובדים זה משהו שאף אחד לא מבין בו, גם לא רואי חשבון וגם לא סוכני ביטוח.
אז אולי Marge יידע משהו שאחרים לא יודעים, או לפחות יעשה את עצמו לכזה. בטח אפשר ללמד אותם לעשות בכאילו.
תחום נוסף – הלוואות.
אין דבר שמנהל שהוא לא פיננסי שונא יותר מלדבר עם הבנק, ובייחוד להתחנן להלוואה.
Scale Factor מתכוונת להיכנס לסגמנט הזה, בדרך שמתחילה בתכנון תזרים המזומנים שיתריע על צורך עתידי בכסף זר (מבלי שהצרה הזו נוחתת לפתע בערב פסח), חלופות לגיוס הכסף, עלויות והחזרים.
הכי צמוד שאפשר
בעולם הישן היה נהוג לחשוב על רשתות קמעונאיות כבעלות כוח רב כיוון שהן נמצאות הכי קרוב ללקוח.
כיום הקרבה היא לא פיזית.
אמזון קרובה אליינו יותר משופרסל.
אם מסתכלים על B2B ועל חברות שנותנות שירותים לסגמנט הזה, כולן היו רוצות להיות קרוב ללקוח (ול- Data על הלקוח) בשביל למכור לו שירותים.
בצד הפיננסי, חברות שמוכרות כסף ושירותי-כסף חושקות בחברות הדוקה עם ה- CFO.
ואז יוצאים איתו ביחד לטיול אופניים בשבת, או הולכים יחד בלי רצון למשחק כדורגל, וכל מיני סטיות אחרות לא עלינו.
אבל מה אם ה- CFO הוא Bot חמוד עם עיניים מאלומיניום וקוראים לו Marge?
ו- Marge לא רוכב על אופניים וגם שונא כדורגל, במקסימום עוד כמה שנים שיגדל הוא ירצה איזו Marge ית (לא עליינו).
חזרה לעסקים – Marge הוא הכי קרוב לקבלת החלטות בארגון הקטן והבינוני.
ולכן כל נותני השירותים רוצים בקרבתו, וזה שווה הרבה כסף.
את זה Coaute Management הבינו כשהחליטו להוביל גיוס של 60M בחברה, אבל לא יספרו לנו.
תאמר לי מי משקיעיך אומר לך מי אתה
למען האמת זה הפוך, אם יש לך קרניים של שור ורעיון לשנות את העולם, אז אם קצת מזל יבואו אליך החברה הגדולים – אלו שכבר נגעו בכתר.
למה בכלל אתה צריך אותם, ולא תסתפק ב- VC צנוע מפלורידה?
כי מה לעשות, וזה לא השתנה 1,000 שנה, מהפכות נעשות על ידי קבוצה של אנשים עם מטרה משותפת.
ואם אתה רוצה לעשות מהפיכה, תסתכל קדימה ואז ימינה ושמאלה ותראה את מי אתה רוצה לידך, שידחוף אותך להמשיך גם כשזה נתקע.
האם ScaleFactor תעשה מהפכה? מוקדם להגיד, הרבה דברים יכולים להשתבש, ויסלחו לי משרדי הפטנטים – הדבר האחרון שמדאיג אותי בעניין הזה זה שיבוא איזה חקיין ויעשה אותו דבר.
סיכום
המהפכות המוצלחות בהיסטוריה התחילו בלי רעש וצלצולים.
ScaleFactor עשויה להיות חברה כזו, שמתחילה בקטן מאוטומציה של הנהח"ש ושכר, וצומחת לתחומים נוספים בעולם הפיננסי למקום של פלטפורמה דרכה ינותבו חלק גדול מהמוצרים הפיננסים המוצעים ללקוחות עסקיים.
איך נדע אם שווה?
בשבועות האחרונים נפגשתי עם עשרות מנהלים בסטארטאפים וחברות, שמחפשים השקעה, שיתוף פעולה או ייעוץ איך להתפתח.
חלק גדול מהרעיונות – כבירים.
במהלך הפגישה עובר לי בראש האם יש סיכוי סביר שמ- 3 מיליון דולר הכנסות זה יהיה 30 או 50?
התשובה נמצאת בדרך כלל עמוק בעיניים של היזם.
אני מלווה חברות בין היתר בגיבוש אסטרטגיה ואיתור משקיע או חברות יעד – כחלק מהאסטרטגיה.
כדי לראות מה נכון לעסק שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.
שתמשיכו לצמוח,
אסף רבקאי